ارمنستان

ایرانیان ارمنستان

ارمنستان

ایرانیان ارمنستان

شوخی با مسافران ارمنستان

این کاریکاتور رو از وبسایت افسران جنگ نرم انتخاب کردم. اینطور که در آن وبسایت آمده اصل کاریکاتور در یک نشریه ارمنی منتشر شده است.

ایرانیان آواره

بسیاری از ایرانیانی که در ارمنستان زندگی می کنند آواره هستند. منظورم از آواره کسی است که از زندگی در ارمنستان راضی نیست اما چاره دیگری برایش باقی نمانده است. ایرانیان آواره در ارمنستان در دسته های مختلفی جای می گیرند:
- کسانی که در صورت سفر به ایران تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. این دسته شامل کلاهبردارها، کاسبهای ورشکسته و دارای بدهی سنگین، افرادی که همسر خود را ترک کرده اند و حالا مهریه یا نفقه بدهکار هستند یا اینکه به برقراری روابط نامشروع متهم هستند. تعداد انگشت شماری فعال مدنی هم در میان آنها وجود دارد که موضوع این بحث نیستند.
- کسانی که با توهم رسیدن به یک زندگی بهتر پول و سرمایه خود را به ارمنستان آوردند ولی بعد از مدتی همه آنها را بباد دادند. این افراد دیگر روی بازگشت به ایران را ندارند و از آن بدتر در مدتی که بقول خودشات سرمایه گذار بودند با کمک همان دختر خطرناکها که در بند فوق توضیح دادم به فساد و بی بندوباری هم عادت کرده اند و حالا دیگر نمیتوانند در ایران مانند یک کارگر ساده و شریف کار کنند.
- افرادی که به ارمنستان آمدند تا از اینجا راهی یک کشور پیشرفته بشوند اما پولشان توسط واسطه ها بالا کشیده شد و بقولی در میانه راه درجا زده اند.
شاید بتوان گروههای دیگری از ایرانیان آواره را معرفی کرد ولی نکته اساسی که در اینجا می خواهم به آن اشاره کنم این است که مشورت و معاشرت با هیچیک از این گروهها نه تنها سودی ندارد بلکه ممکن است شما را به پرتگاههای مهیبی برساند. آنها یا شما را وارد مسیری می کنند که به خوشگذرانی و معاشرت با روسپی ها مشغول شوید و پولهای خود را بباد دهید. اگر هم متوجه شوند آدم عاقلی هستید و سریع جوگیر نمی شوید شما را دعوت به شراکت یا راه انداختن یک کاسبی جدید می کنند تا در این راه سرمایه هایتان بباد برود. در حالت دوم آنها تلاش می کنند خود را یک بازرگان موفق نشان بدهند در حالی خودشان بیش از یک یا چند مغازه اجاره ای (چند مغازه چون با افراد دیگری مانند شما پیشتر شراکت راه انداخته اند) و یک خودرو که هنوز اقساط خریدش بپایان نرسیده اموال بیشتری ندارند.